Post TV rus, interzis pentru „incitare la război”

Letonia a suspendat joi, pentru trei luni, difuzarea pe teritoriul său a postului de televiziune rus Rossia RTR, pentru “limbajul urii şi incitare la război”, scrie Defense Romania.

“Rossia RTR este un post de propagandă deţinut de Kremlin, care propagă limbajul urii şi incitarea la război, explicit şi implicit (…). Aceasta nu poate fi tolerat de Letonia”, a declarat Ivars Abolins, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Mass-media Electronice (NEPLP).

Potrivit unei declaraţii a NEPLP, nicio companie de difuzare digitală, terestră sau prin cablu nu este autorizată să transmită emisiunile Rossia RTR pe piaţa letonă timp de trei luni.

Explicând motivele interdicţiei, Abolins l-a menţionat pe moderatorul unei emisiuni de ştiri, Vladimir Soloviov, care, în opinia sa, “a folosit în mod explicit şi de mai multe ori limbajul urii împotriva mai multor grupuri de cetăţeni ucraineni, afirmând că aceştia ar trebui ‘spânzuraţi şi împuşcaţi’ pentru convingerile lor politice”. El a menţionat de asemenea emisiunea “60 de minute”, în cursul căreia Vladimir Jirinovski, parlamentar şi liderul unui partid ultranaţionalist rus, a afirmat că ucrainenii nu au dreptul să aibă propriul lor stat şi a îndemnat de mai multe ori la un atac militar asupra Ucrainei.

“Nici nu contează ce ţară sau ce naţiune sau grup de oameni sunt ţinta limbajului urii: orice limbaj al urii este ilegal”, a declarat Patriks Griva, membru al NEPLP.

Instituţia a notificat Suedia, unde este înregistrat Rossia RTR, pentru ca aceasta să blocheze emisiunile postului spre Letonia.

Letonia a mai interzis Rossia RTR în 2016 din motive similare, în timp ce Lituania a interzis postul cu un an mai devreme.

Share
404 Vizualizari

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *