Dezbatere aprinsă între bloggeri despre cazul Jurnal TV

Bloggerii de la Chişinău au iniţiat o dezbatere aprinsă în privinţa cazului excluderii de către unii operatori de cablu a postului Jurnal TV. Cei mai mulţi dintre aceştia consideră însă că postul de televiziune a făcut exces de zel şi chiar a manipulat societatea la prezentarea acestui caz.

23859-13897-72116-90”Ce au în comun PCRM-ul şi Jurnal Trust Media…?”, se întreabă Veaceslav Burac. Acesta face referire la protestul de luni din faţa CCA, menţionând că majoritatea participanţilor erau angajaţii Jurnal TV. ” Cel mai interesant este faptul că protestatari erau însăşi angajaţii Jurnal TV sau cei ce au emisiuni la acest post de televiziune şi liderul Antimafiei Sergiu Mocanu. Reduta jurnalului exclamau sus şi tare, că postul de televiziune este ţinta unui atac fără precedent în Republica Moldova, că mafia vrea să înăduşe libertatea presei, că fără Jurnal TV vor fura mai uşor etc. La acest capitol chiar au prea luat-o din loc. Din ce cauză acelaşi Mocanu cu toată antimafia lui şi cei de la Jurnal TV nu au protestat atunci când a fost închis alt post de televiziune afiliat unui partid politic? Să înţeleg că atunci era bine aşa, doar nu-i închideau pe ei… dar aceasta e altă temă”.

Burac susţine că Jurnal TV nu avea motiv să facă atâta scandal din acest caz. ”Un agent economic privat şi-a modificat grila de emisie. A făcut ceea ce doreşte. Cei ce doresc să primească în pachetul său şi Jurnal TV, să se aboneze la alt pachet şi poftim. Chiar nu înţeleg indignarea celor de la Jurnal TV. Consumatorul decide ce să privească şi cât pentru asta să plătească”, potrivit blogerului.

Acesta mai sigerează că Jurnal TV ar fi sprijinit de PCRM. ”Fortificarea eforturilor de apărare a jurnalului prin intermediul deputaţilor PCRM are o explicaţie logică – JURNAL TV şi-a schimbat parţial finanţatorul sau la Jurnal Trust Media a apărut încă un acţionar. Evident din nemijlocita apropiere a liderului PCRM, Voronin, fiindcă alţii în acest partid nu mai au suficienţi bani pentru a suporta cheltuielile unui post TV”, susţine acesta.

Corneliu Gandrabur remarcă faptul că cel mai important operator de cablu Moldtelecom nu a exclus JurnalTV din pachetele sale și nu a transferat postul la un pachet mai mare sau mai mic, cum au făcut alți cabliști. ”Interesant este faptul că, deși Jurnalul face o campanie agresivă de victimizare penibilă, cu ajutorul Antimafiei lui Mocanu, acuzându-l pe Plahotniuc de toate rele care se întâmplă lor, uită să spună că sunt retransmiși în continuare de cel mai mare operator de cablu din țară, de Moldtelecom, despre care au zis atâtea ori că ar fi controlat de Vlad Plahotniuc”, menţionează autorul.

Faptul că MTC retransmite în continuare, iar Jurnalul nu spune despre aceasta și îndeamnă telespectatorii să se aboneze doar la Starnet, arată cât de multă incorectitudine  există în ceea ce face Jurnalul și cât sunt sunt de lipsii de echidistanță. Ar fi corect ca Jurnalul să revină și în celelalte rețele, dar ar fi la fel de corect ca cei care cer asta să le ceară și celor de la Jurnal să manifeste corectitudine și o politică editorială corectă, echidistantă, conform normelor deontologice, pentru că de altfel iese că se susține un instrument al Țopilor și a lui Mocanu, mai scrie Corneliu Gandrabur.

În acelaşi timp, Dan Caranfil susţine că ”Chestiunea JurnalTV este una eminamente politică. Statul trebuie să apere libertatea de exprimare, trebuie să ofere condiții egale de concurență pentru toți jucătorii de pe piață și să creioneze regulile de joc care să-i mulțumească pe cei mulți. Or, într-o democrație cei mulți e o chestiune relativă. De cele mai multe ori este egal cu 50%+1, însă libertatea de exprimare sau pluralismul de opinie e mai mult decât niște cifre într-un sondaj”. El a mai menţionat pe bloggul său că Jurnal TV a reuşit să devină una din televiziunile cotate din Republica Moldova.

Valeriu Reniţă îşi exprimă dubiile în privinţa Jurnal TV, referindu-se la finanţatorul acestui post. ”Unul dintre finanţatorii Jurnal TV, pe care-l cunsoc , reportericeşte vorbind, destul de bine este omul de afaceri Ţopa (nu-l am în vedere pe fostul minsitru al transporturilor). Cunosc apucăturile lui în afaceri, cunosc anumite acţiuni înrudite cu atacurile raider, legate de captarea unui canal TV, fapte care mă determină să cred că Jurnal TV nu ar fi pentru el un sacrificiu pe altarul luptei pentru libertatea de expresie”.

Autorul sugerează că în cazul Jurnal TV ar putea fi vorba doar despre relaţii de afaceri între agenţi economici. ”Înaite de a apăsa pe pedala răului absolut, să vedem dacă avem toate datele problemei. Înainte de a vorbi de jertfe politice, să vedem dacă nu cumva avem de a face cu nişte lururi banale, legate de business şi concurenţă. Şi-a plătit Jurnal TV toate facturile distribuitorilor?  Altceva: pentru distribuitori nu a existat niciodata o “listă” a posturilor TV obligatorii. Nu ar fi la mijloc o intelegere de cartel intre cablistii măşcaţi (care opereaza in Chisinau) cu scopul de a-şi reduce pierderile suportate odata cu migrarea clientilor la pachete TV mai mici?”.

Şi Gabriel Călin menţionează că pe lângă Sergiu Mocanu şi partidul-mişcare Antimafie, la protestul de ieri, “organizat de Jurnal TV”(râde lumea şi acum), au putut fi văzuţi şi mai mulţi deputaţi comunişti. Aceştia au fost destul de activi în apărarea Jurnal TV-ului şi pe reţelele de socializare. Mijloacele media care le aparţin au tirajat şi ele cu neruşinare (dez)informaţii despre “închiderea Jurnal TV”.

Lucrul dat nu poate să însemne decât un singur lucru – posibil că e adevărată expresia că foc fără fum nu există, iar informaţia potrivit căreia Victor şi Viorel Ţopa au dat mâna cu comunistul din născare Oleg Voronin este adevărată.

În acest sens şi comuniştii ar fi avut de câştigat, pentru că după închiderea NIT-ului, aveau şi ei nevoie de o armă mediatică serioasă, mai ales că toţi înţeleg ce (lipsă de) putere mediatică o are ACCENT TV-ul, pe care comuniştii l-au achiziţionat cu vreo 35 de mii de Euro de la un entuziast din Durleşti. ”Aşadar, ieri, se pare că PCRM nu a ieşti la protest ca să fie solidar cu presa ci ca să protejeze televiziunea în care Olejka, vorba ceea, “are dole”. Dacă e aşa, atunci diversiunea cea mare a Ţopilor constă în faptul că deja nu luptă doar cu Plahotniuc, dar (prin alierea lor cu PCRM şi Banii lui OLEG VORONIN) cu tot ce înseamnă guvernare democratică şi proeuropeană”, scrie Gabriel Călin.

Dragoş Galbur remarcă faptul că atunci când alte posturi TV au rămas fără licenţă, cei de la Jutnal TV se bucurau.  ”Când au închis NIT-ul, aplaudați și postați mesaje de bucurie pe facebook și nu vă gândeați că zeci de oameni au rămas fără loc de muncă. Acuma încercați să vă lingușiți și să vă victimizați, după ce, din lipsă evidentă de profesionalism, ați asigurat chiar voi, dispariția JurnalTV-ului de pe ecranele noastre! Voi, mă refer la cei care conduc acest trust media. Nu trebuia să politizați acest post TV și să-i permiteți lui Sergiu Mocanu să facă PR politic și diferite manevre electorale atât pe jurnal.md, cât și la JurnalTV. Asta a fost greșeala voastră, după cum se vede, fatală. Din start, de când frații Țopa au preluat Jurnalul, acesta a devenit o platformă de a bate în Plahotniuc. Bine, bate bre, dar mai scrie și despre altceva nu doar despre asta”, a scris blogerul.

El consideră că probleme Jurnal TV se trag de la politizarea excesivă a postului. ”Acuma fiecare poate să întoarcă cum vrea povestea stopării emiterii JurnalTV-ului la televizor, însă așa cum știu cum mă cheamă, așa știu că motivul principal din care se întâmplă tot acest rahat, este politizarea postului TV și transformarea lui într-un ring de luptă dintre frații Țopa & Sergiu Mocanu împotriva lui Plahotniuc. Că Plahotniuc e mafiot, că e controversat, că e nu știu cum… haideți bre, toată lumea știe deja cine e Plahotniuc. Voi arătați-ne cine sunt frații Țopa, de ce stau după hotare, de unde au bani pentru JurnalTV, cât de curat e Sergiu Mocanu, din ce bani trăiește, din ce bani și-a cumpărat avion, puneți-l pe Mocanu să ne explice de ce a profitat de România, atunci când băieții lui au bătut un tânăr la o discotecă din Chișinău, după care s-au ascuns în ambasada României”, potrivit lui Dragoş Galbur.

Eugen Luchianiuc comentează reacţia Ambasadei SUA în privinţa retransmiterii Jurnal TV. El aminteşte că directoul companiei Sun Communications este cetăţean american. „Mie chiar îmi este interesant dacă cumva ambasadorul l-a sunat pe directorul de la Sun să îl întrebe de ce a deconectat JurnalTV. Sau mai întâi a transmis comunicatul. Or, eu sunt sigur, ei știu despre faptul că JTV a fost exclus ilegal iar CCA, cel puțin oficial, nu are nicio legătură cu această deconectare”, a scris Luchianiuc pe blogul său.

Hotnews.md

Share
818 Vizualizari

4 comments on “Dezbatere aprinsă între bloggeri despre cazul Jurnal TV

  1. Ovidiu says:

    Din tot acest spectacol lansat de Jurnal prin cre sa incercat de victimizat si de cistigat popularitale mai mul a avut de pierdut petnru ca au iesit la suprafata multe trebusoare si lucruri interesante despte ei, gen audienta de rahat, salarii platite de alte firme, ca sint 100% sub Topi si Mocanu, etc……E o rusine de post TV ei nu au dreptul sa se numeasca jurnalisti, acest lucru trebuie sa il cistigi, iar prin manipularea cu care se ocupa nici nu o sa aspire niciodata la asa ceva.

  2. Artur Bour says:

    Iata dovada ca in Moldova libetatea de exprimare e la ea acasa. Vocea bloggerilor este acesta dovada. Jurnal TV a inceract sa faca o manevra de PR dar a dat cu oistea in gard….

  3. Victor says:

    Mai multi bloggeri , cei care sunt echidistanti si stiu sa abordeze aceste tematici au demonstrat ca Jurnal TV si cei care stau in spatele acestui post fac un joc murdar si doresc cu insistenta sa strice imaginea unoar oameni care nu au nici o atributie in acest caz.

  4. Gicu says:

    Ma bucur sa vad ca macar Bloggerii daca nu si societatea au reusit sa vada ca Mocanu face un teatru ieftin care vine doar ca un element la lupta sa personala cu Plahotniuc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *