Cum ne-a fraierit Jurnal TV

jurnal tvCateva argumente:

1.    Jurnal TV nu a fost inchis. Faptul ca operatorii de cablu nu sunt obligati sa-l includa in grila minima nu inseamna inchidere.

2.    Cele 10 companii de cablu pretinse ca au sistat difuzarea JTV sunt de fapt 2.

3.    De ce, daca CCA inca nu a aprobat decizia respectiva, Sun TV sisteaza difuzarea JTV?

Fiti atenti la urmatoarele detalii:

Proiectul de decizie al CCA nu continea doar obligativitatea operatorilor de cablu sa includa in grila anumite posturi. Acel proiect continea de fapt un lucru pentru care multi din cei care s-au solidarizat cu JTV au luptat aprig. Acel proiect de decizie continea obligativitatea operatorilor de cablu sa plaseze 50% posturi in limba romana! Ceea ce a urmat a fost un scenariu bine elaborat, in care JTV a fost cel putin unul dintre cei care au luat bani, daca nu chiar initiatorul de facto. Scenariul este urmatorul: JTV face ceea ce poate mai bine – galagie pe loc gol si haos, legand totul de libertatea presei, persecutii etc. Se bate in anularea acelui proiect de decizie. Si pentru ca au manipulat foarte iscusit, la interventia inclusiv a structurilor internationale, Pocaznoi nu mai vrea nici decizie, nici altceva.

Iar in spate de fapt e cu totul altceva. Iar altcevaul asta are 2 posibile scenarii sau o combinatie intre acestea:
1.    JTV este clar pe pozitii anti-romanesti, de asta a organizat tot tararamul asta, batand in libertatea presei, dar avand de fapt in vizor anularea acelei obligativitati de 50% canale in limba romana. Nu intram in detalii de ce, pentru ce si cum. Atunci cei manipulati si pro-romani ar trebui sa se gandeasca bine daca mai privesc JTV ori nu. Si totodata trebuie sa vedem cum oameni care se pretind respectabili, cu opinii pro-romanesti, stau acolo si inghit. Sau Iura Rosca nu e singurul care stie sa se camufleze?
2.    JTV, impreuna cu Sun Communications, sau platiti de acestia (si Sun TV chiar avea motive sa plateasca pentru asta), fac o campanie murdara si manipuleaza in cel mai urat mod. De ce? Raspunsul este foarte simplu. Din cauza banilor.

Fiti atenti: Sun TV propune utilizatorilor 3 pachete (informatie preluata de pe site-ul oficial al companiei):
Pachet Mini – 79 lei – 30 canale in limba romana sau romana/rusa, 39 canale in alte limbi, in total 69 posturi.
Pachet Optim – 99 lei – 32 canale in romana sau romana/rusa, 61 canale in alte limbi, in total 93 posturi.
Pachet Ultra – 204 lei – 34 canale in romana sau romana/rusa, 95 canale in alte limbi, in total 129 posturi.

Daca observati, diferenta intre pachetul cel mai ieftin de 79 de lei, si cel mai scump, de 204 lei, este in numarul de posturi in alte limbi. Posturile transmise in romana sau romana/rusa ramane aproximativ constant. Daca Sun TV ar fi fost obligat sa transmita 50% posturi in romana, ar trebui sa anuleze pachetele Optim si Ultra, si ar putea oferi doar pachetul Mini, pentru ca Sun TV nu a gasit mai mult de 34 canale in romana sau romana/rusa, pe care sa le retransmita. Astfel, daca decizia intra in vigoare, in singur pachet trebuia sa fie oferit clientilor Sun TV: cel de 79 de lei cu maxim 68 de posturi retransmise. Asta ar insemna pentru Sun TV o pierdere lunara de 125 lei pentru fiecare din cei abonati la pachetul Ultra. Facem o simpla presupunere: intr-un oras de 700 mii de locuitori, toti cu televizoare, sa zicem 100 mii conectati la Sun TV. Din acestia presupunem ca 1 mie sunt conectati la pachetul Ultra. Daca acesti oameni schimba pachetul actual pe cel mai ieftin (compania nu le mai poate oferi 130 posturi, ci doar 68, daca intra in vigoare decizia CCA), compania pierde lunar! 150.000 lei. Daca totusi ne uitam un pic mai realist la lucruri, si presupunem ca 10 mii din toti abonatii Sun TV au pachetul Ultra la moment, iar in eventualitatea aprobarii deciziei CCA vor trece la pachetul Mini, atunci compania va pierde lunar 1 milion jumatate de lei, iar intr-un an – 18 milioane lei.

Cam cat credeti ca ar fi fost gata sa ofere Sun TV celor de la JTV ca sa faca toata galagia si sa fie anulat proiectul de decizie, care de fapt venea sa ne protejeze de avalansa de posturi rusesti? Cred ca destul de mult.

La un moment dat, Ambasada SUA in Moldova a facut si ea o declaratie publica referitoare la acest subiect. Intrebarea este simpla: daca cetateanul american care conduce Sun Communications a scos din grila Jurnal TV, de ce Ambasada nu l-a sunat direct sa-i spuna ca nu-i frumos ce face. De ce in declaratie s-a facut referire la statul care nu poate sa asigure conditii de functionare pentru mass media independenta? O intrebare retorica: ce are statul Republica Moldova cu actiunile Sun TV?

Am descris cele 2 scenarii posibile. Nu pot sa garantez ca vreunul este cel adevarat, sunt doar niste presupuneri bazate pe rationamente.

Daca mai exista jurnalisti necumparati in tara asta, ar putea sa faca o investigatie.

Sa fiti sanatosi!
Liviu Melniciuc

 

 

Share
2.448 Vizualizari

4 comments on “Cum ne-a fraierit Jurnal TV

  1. Aurel says:

    Mdaaaa foarte rusinos ceea ce au facut, eu cred ca dupa tot ce sa aflat in ultimul timp despre acest post, despre metodele lor KGB-iste, despre politica editoriala controlata de Topi, despre audienta lor de rahat, despre faptul ca sint doar niste obsedati si reportajul despre bunei si rude confirma asta, a scazut si mai mult credibilitatea acestui post si acestor jurnalisti daca pot astia fi numiti jurnalisti

  2. Florin says:

    risurile de la Topa TV manipuleaza

  3. Ciprian M , says:

    Pe seama acestor minciuni , Jurnal TV au dorit sa faca stiri descreditind oamenii si cistigind dupa opinia lor audienta, dar nu a fost sa fie caci nu e atit de usor sa ascunzi adevarul si defapt jocurile ieftine al acestora i-au descreditat.

  4. w says:

    Mucishori de baba proasta aceste articol. Jurnal TV ajunde in casele telespectatorilor in mare parte prin cablu. Excluderea din grila insemna sfirsitul pentru JTV.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *