Scandal în presă! Filat și un șef de la „Caravita”, acuzați de preluarea unei instituții mass-media

Fost deputat în Parlamentul Republicii Moldova, Valeriu Saharneanu amenință că se va adresa la CEDO, drept urmare a faptului că Procuratura Generală și Centrul Național Anticorupție au refuzat să examineze cazul privind preluarea ”Vocea Basarabiei”. 

saharneanu1

Scandalul privind ”Vocea Basarabiei” a început în toamna anului 2014, atunci când acţionarul și fondatorul postului, fostul deputat PLR Valeriu Saharneanu l-a acuzat pe liderul PLDM, Vlad Filat, că a preluat, prin atac raider, postul de radio “Vocea Basarabiei”, iar tranzancţia a fost posibilă cu ajutorul directorului ”Vocea Basarabiei”, Veaceslav Ţîbuleac.

Totodată, Ţîbuleac ar fi primit, pentru ajutor, o casă cu câteva nivele în capitală, de la liderul PLDM (vezi aici casa).

Oficial, postul radio Vocea Basarabiei (deținătoare de licență – SRL „EMICO” ) a fost cesionat printr-o decizie a Consiliiului Coordonator al Audiovizualului din data de 10 februarie 2014 firmei ”Canal-X” SRL din Briceni. Cesiunea a avut loc în baza unei cereri depuse de administratorul postului de radio Veaceslav Țîbuleac, însoțită de actul Adunării Generale a ”EMICO” SRL, confirmat de semnăturile a patru „asociați cu valoarea cotei de participare de 75%”, scrie realitatea.md

S_1

Saharneanu spune că numele său lipsește din acestă listă de semnatari și că respectivul act este un fals, pentru că Adunarea Generală nu a avut loc.”Acționarii au fost ignorați ori înșelați, iar semnăturile de sub el, în afară de cea a administratorului de rea-credință V. Țîbuleac, sunt falsificate, presupun, de administrator. Lucrul acesta, în afară de subsemnatul îl confirmă cel puțin doi acționari cu cota de participare de 27,5% și 10%”, scrie Valeriu Saharneanu pe blogul său.

Mai mult, acesta declară că a adresat Procuraturii Generale două plângeri (prima la 31 martie 2015 și a doua la 20 mai 2015) și în adresa Centrului Național Anticorupție o plângere (în data de 9 iunie 2015) în care a solicitat examinarea cazului și ”luarea măsurii de aplicare a legii în privința celui care a comis falsul în acte, înșelăciunea și înstrăinarea licenței postului de radio unui terț”.

În primul răspunsul primit de la Procuratură se menționează că ”probele acumulate în cadrul procesului penal nu confirmă alegațiile petiționarului”, iar ”concluziile despre vinovăția persoanei de săvârșirea infracțiunii nu pot fi întemeiate pe presupuneri”.

În urma celei de-a doua cereri, Procuratura a constatat că ”toate argumentele formulate de petiționar în actul de sesizare și, respectiv, plângerea din 20.05.2015 au fost examinate multilateral și sub toate aspectele în cadrul controlului efectuat” și a dispus respingerea ”ca neîntemeiată a plângerii lui Saharneanu”.

La fel s-a întâmplat și cu plângerea adresată CNA, scrie Saharneanu: ”Precum am bănuit, CNA nici nu a încercat să pătrundă în subiect și răspunsul semnat de Chetraru, este mai mult decât relevant. ”Centrul… vă comunică că faptele invocate au fost anterior examinate și emisă o ordonanță de refuz în pornirea urmăririi penale din 04.05.2015 de către Procuratură… Reeșind din cele expuse, examinarea de mai departe a petiției dvs. a fost sistată”.

Bani.md amintește că Realitatea.md a publicat mai devreme documentele în care se arată că acţionarul ”Canal X” SRL, compania care a preluat oficial licenţa radioului ”Vocea Basarabiei”, Cijov Igor, este administratorul ,,Caravita Co” SRL, firmă care aparţine nepotului lui Vlad Filat, Vladimir Rusu, implicată în delapidările de la Banca de Economii.

CNA a prezentat schemele prin care Caravita ar fi implicată în „scoaterea banilor din Banca de Economii. Ulterior, la solicitarea procurorilor anticorupție, Igor Cijov, Vladimir Rusu, dar și alte două persoane din cadrul „Caravita” au fost plasate în arest de Judecătoria Buiucani pentru fraude în cazul BEM.

S_2S_3

Bani.md

Share
3.011 Vizualizari

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *